info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

الگوریتم رمزنگاری سریع گوگل

خلاصه: گوگل الگوریتم رمزنگاری جدیدی را راه‌اندازی کرده است. از آن‌جایی که نگرانی‌های امنیتی بسیار مهم شده‌اند، عدم استفاده از رمزنگاری کار عاقلانه‌ای نیست، همچنین استفاده از یک دستگاه امن ولی کند که برنامه ‌ها روی آن به‌کندی اجرا می‌شوند نیز ایده‌ی خوبی نیست. گوگل برای حل این موضوع، نوع جدیدی از رمزنگاری ذخیره‌ساز به نام Adiantum، را برای محافظت از داده‌های محلی بدون کند شدن دستگاه‌ها طراحی کرده است.

 

گوگل الگوریتم رمزنگاری جدیدی را راه‌اندازی کرده است. این الگوریتم به‌طور خاص برای اجرا بر روی موبایل‌ها و دستگاه‌های اینترنت اشیا هوشمند (که سخت‌افزار مخصوص برای استفاده از متدهای رمزنگاری اخیر را ندارند) ساخته شده است تا داده‌هایی که به‌صورت محلی ذخیره شده‌اند را به‌طور موثری رمزنگاری کند.

رمزنگاری بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های دیجیتال روزمره‌ی ماست. با این حال، رمزنگاری به‌عنوان یک بخش گران‌قیمت شناخته شده است، چراکه منجر به مشکلات مربوط به عملکرد به‌خصوص برای دستگاه‌های نهایی (که هیچ پشتیبانی سخت‌افزاری برای سریع‌تر کردن رمزنگاری و رمزگشایی ندارند)  می‌شود.

از آن‌جایی که نگرانی‌های امنیتی بسیار مهم شده‌اند، عدم استفاده از رمزنگاری کار عاقلانه‌ای نیست، همچنین استفاده از یک دستگاه امن ولی کند که برنامه ‌ها روی آن به‌کندی اجرا می‌شوند نیز ایده‌ی خوبی نیست.

در حال حاضر سیستم‌عامل اندروید از AES-128-CBC-ESSIV برای رمزنگاری سراسری و از AES-256-XTS برای رمزنگاری مبتنی بر فایل پشتیبانی می‌کند و گوگل اخیرا استفاده از رمزنگاری AES را در اکثر دستگاه‌های عرضه شده با اندروید ۶.۰ یا بعد از آن الزامی کرده است.

گوگل برای حل این موضوع، دوباره قدمی رو به جلو برداشته و این بار نوع جدیدی از رمزنگاری ذخیره‌ساز به نام Adiantum را برای محافظت از داده‌های محلی بدون کند شدن دستگاه‌هایی که رمزنگاری سخت‌افزاری را پشتیبانی نمی‌کنند، طراحی کرده است.

به گفته‌ی گوگل، Adiantum طراحی شده است تا گزینه‌ی پذیرفته شده‌ی بعدی باشد که بیشترین امنیت را در کنار عملکرد کافی در مدل‌های پایین‌تر پردازنده‌های ARM ارائه کند. گوگل قصد دارد تا با استفاده از Adiantum نسل بعدی تلفن‌های همراه و دستگاه‌های هوشمند با امنیت بیش از قبل را ارائه کرده و داده‌های حساس کاربران را بدون تاثیر بر روی عملکرد، رمزنگاری کند.