info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

حذف Minerها از پلی‌استور توسط گوگل!

خلاصه: با پیشروی شرکت اپل در مسدودکردن برنامه‌هایی که عمل ماینیگ را انجام می‌دادند، شرکت گوگل هم با به‌روزرسانی سیاست‌های خود تصمیم بر ممنوع کردن برنامه‌هایی کرد که در پس زمینه‌ی کارشان، عمل ماینیگ را هم به صورت مخفیانه انجام می‌دهند.

 

شرکت گوگل با اعمال سیاست های جدید در Play Store خود، تصمیم بر حذف برخی برنامه هایی کرده است که به طور مخفیانه با اجرا شدن، عمل ماینیگ را هم انجام می دهند، اگرچه هنوز هم برنامه‌های زیادی در این باب مانند MinerGate، AA Miner، NeoNeon Miner و ... در دسترس قرار دارند.

استخراج رمز-ارزها موضوع جدیدی نیست، اما با رشد روزافزون این رمزارز ها و سوء استفاده‌های انجام شده از آن ها باعث شده تصمیمات جدیدی در مورد این نوع برنامه ها گرفته شود.

با توجه به این که هکر ها توانستند به صورت مخفیانه وارد و بدون اجازه کاربر، صرفا با اجرا شدن برنامه، میلیون ها دلار به جیب بزنند، اکنون نحوه برخورد با این گونه برنامه ها به صورت جدی تری پیگیری می شود و غول های حوزه فناوری، شرکت های اپل و گوکل تصمیم گرفته اند چندی از این برنامه ها را ممنوع سازند.

این در حالی است که برنامه هایی که از راه دور و با اجازه کاربر این عمل را انجام می دهند، هنوز هم مجوز دانلود شدن را دارا می باشند.

در راستای این سیاست شرکت گوگل چند دسته دیگر از این برنامه‌ها را نیز ممنوع کرده است که به شرح زیر می باشد:

  • برنامه هایی که برای تبلیغات از کاربر می خواهند بر روی صفحه ضربه بزنند و حواس کاربر را پرت می‌کنند.
  • برنامه هایی که مالکیت یا هدف اصلی خود را پنهان می کنند.
  • برنامه هایی که فروش مواد منفجره، اسلحه گرم، مهمات یا لوازم جانبی سلاح گرم را تسهیل می کنند.
  • برنامه هایی که حاوی مطالب نفرت انگیز و خشونت آمیز هستند.

هم چنین در ماه گذشته این شرکت افزونه‌هایی که عمل ماینیگ را انجام می‌دادند را نیز حذف کرده بود، در این سال شرکت های بزرگ دیگر مانند فیس بوک و توییتر نیز چنین سیاست هایی را اعمال کرده بوند.