info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

آغاز ششمین مسابقه ملی فتح پرچم

ششمین مسابقه ملی فتح پرچم ازمجموعه رویدادهای ششمین جشنواره ملی افتا دقایقی پیش آغاز شده است. در این مسابقه ۱۱۴ تیم از سراسر کشور به صورت برخط به رقابت با یکدیگر می پردازند. متخصصین امنیت فناوری اطلاعات کشور، تیم های امنیت سایبری سراسر کشور و نیز مراکز تخصصی رسیدگی به حوادث رایانه ایی به همراه علاقه مندان و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در این مسابقه حضور دارند. این تیم ها در محورهای وب، شبکه، رمزنگاری، مهندسی معکوس، کشف آسیب پذیری و جرم شناسی رایانه ایی به مدت ۸ ساعت به رقابت می پردازند.

از تیم های اول تا سوم این مسابقات در اختتامیه ششمین جشنواره ملی افتا که در اسفند ماه ۹۷ برگزار می گردد تقدیر به عمل خواهد آمد.

مسابقه فتح پرچم (CTF) یکی از جذاب ترین مسابقات مهارتی دانشگاهی است. این مسابقات یک مانور شبیه‌سازی‌شده در فضای سایبری محسوب می‌گردد که در آن متخصصین فناوری‌اطلاعات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در این دسته از مسابقات چالش‌های متنوعی در محورهای مختلف در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود تا مهارت آن‌ها در بخش‌های گوناگون مورد ارزیابی قرار گیرد. مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان، با تجربه برگزاری موفق پنج دوره مسابقه CTF در سطح ملی در قالب جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات، برای ششمین سال متوالی مسابقات ملی فتح پرچم را با هدف کشف و پرورش استعدادهای جدید در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و رشد و شکوفایی توانایی دانشجویان و علاقه‌مندان فناوری اطلاعات برگزار می‌نماید.