info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

هکر نوجوان و سیب گاز زده

خلاصه: طی سالیان اخیر شرکت اپل اعتقاد پیدا کرده بود که دارای سرور های امن و غیر قابل هک کردن است، اما در طی روز های گذشته تصور عموم از این ادعا تغییر پیدا کرد، زیرا یک نوجوان ۱۶ ساله استرالیایی توانست ۹۰ گیگ از اطلاعات محرمانه را از سرور های این شرکت بدست بیاورد.

یک نوجوان استرالیایی که توانست با هک کردن سرور های شرکت اپل، ۹۰ گیگابایت اطلاعات محرمانه را به چنگ بیاورد. پس از اطلاع شرکت از این حادثه، این شرکت از پلیس فدرال استرالیا خواست تا این نوجوان را تحت تعقیب قرار دهد و اکنون این نوجوان در زندان مخصوص نوجوانان در استرالیا به سر می برد.

در طی تحقیقات پلیس، دو دستگاه رایانه و یک هارد را از این نوجوان ضبط شده است. این نوجوان برای دسترسی به اطلاعات سرور ها از وی‌پی‌ان استفاده کرده است، بیشترین پوشه‌ای که در دستگاه‌های این نوجوان تکرار شده است، Hacky hack hack نام دارد.

مدت یک سال طول کشیده تا شرکت اپل این شکاف امنیتی را کشف کند و در این مدت هم نتوانسته بود هویت شخص حمله کننده را شناسایی کند و فقط توانست شماره سریال لپ‌تاپی که فرد حمله کننده از آن استفاده می‌کند را بدست بیاورد.

این نوجوان برای انتشار اطلاعات بدست آمده را از طریق نرم‌افزار واتس‌اپ اقدام کرده است و FBI و پلیس فدرال استرالیا تا این لحظه اطمینان داده‌اند که اطلاعات خصوصی کاربران منتشر نشده است؛ ولی هنوز نمی دانند که چه اطلاعاتی دزدیده شده است.