info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

آسیب‌پذیری تزریق SQL وردپرس. سریعا به‌روز‌رسانی کنید.

خلاصه: وردپرس ۴.۳.۸ با وصله‌های امنیتی برای همه‌ی نسخه‌های قبلی منتشر شد. این به‌روزرسانی شامل یک مشکل در ()wpdb→ prepare$  می‌باشد که منجر به تزریق SQL می‌شود. وردپرس ۴.۸.۳ شامل ۲۹ اصلاح برای سری ۴.۸ است و توصیه می‌شود که کاربران فوراً وب‌سایت خود را به‌روزرسانی کنند.

وردپرس ۴.۳.۸ با وصله‌های امنیتی برای همه‌ی نسخه‌های قبلی منتشر شد. این به‌روزرسانی شامل یک مشکل در ()wpdb→ prepare$  می‌باشد که منجر به تزریق SQL می‌شود.

تزریق SQL یک تکنیک است که مهاجم در آن آسیب‌پذیری‌های ورودی غیر معتبر را به کار می‌برد و دستورات SQL را از طریق برنامه‌های وب که در پایگاه‌ داده‌ی backend اجرا شده‌اند، تزریق می‌کند.

()wpdb→ prepare$ می‌تواند کوئری‌های غیر ‌منتظره و ناامنی را بسازد که منجر به ایجاد پتانسیل تزریق SQL می‌شود و نسخه‌ی جدید شامل تغییراتی در باطن برای تابع ()esc_sql می‌باشد.

هسته‌ی وردپرس به ‌طور مستقیم نسبت به این مشکل آسیب‌پذیر نیست، اما برای جلوگیری از اینکه افزونه‌ها و تم‌ها باعث به ‌وجود آمدن آسیب‌پذیری شوند، موارد سخت‌‌گیرانه‌تری اعمال شده‌ است.

توصیه می‌شود که کاربران فوراً سایت‌هایشان را به‌روزرسانی‌ کنند.

نحوه‌ی به‌روزرسانی به wordpress 4.‎8.‎3

وردپرس ۴.۸.۳ شامل ۲۹ اصلاح برای سری ۴.۸ است، برای به‌روزرسانی به قسمت Dashboards >> Updates >> Update Now بروید.

بهتر است که قبل از شروع به‌روزرسانی از وردپرس خود پشتیبان بگیرید تا اگر مشکلی به‌ وجود آمد بتوانید وب‌سایت خود را بازگردانی کنید.