info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

اخبار آموزشی

  • امنیت SAML

    SAML چیست؟

    SAML مخفف عبارت Security Assertion Markup Language است. این یک استاندارد باز مبتنی بر XML برای انتقال داده‌های هویتی بین دو طرف است: ارائه دهنده هویت (IdP) و ارائه دهنده خدمات (SP).

    ۱۴/۰۸/۲۰۲۱
  • دوره امنیت سایبری در استانداری اصفهان برگزار شد

    به منظور ارتقا امنیت سایبری کاربران بخش‌های مختلف زیر مجموعه استانداری اصفهان دوره امنیت کاربری فناوری اطلاعات (اکفا)توسط مرکز تخصصی آپا برگزار گردید.

    ۰۵/۱۱/۲۰۱۹
  • همایش امنیت سایبری در مرکز آموزش و پژوهش فردوسی تامین اجتماعی

    همایش امنیت سایبری در مرکز آموزش و پژوهش فردوسی برگزار گردید. در این همایش کارکنان بخش‌های گوناگون مدیریت درمان تامین اجتماعی حضور داشتند. در این همایش به بررسی تهدیدات سایبری شامل بدافزارها و نقش‌آفرینی هکرها و نیز راهکارهای امنیت سایبری در دنیای امروز پرداخته شد.

    این همایش با استقبال زیادی از سوی مخاطبین روبرو شد.

     

    ۰۷/۰۹/۲۰۱۹
  • کارگاه تست نفوذ وب برگزار شد

    کارگاه تست نفوذ وب در محل کارگاه مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید.

     

    ۰۶/۱۲/۲۰۱۸
  • سخنرانی امنیت استارتاپ‌ها در اتوکام ۲۰۱۸

    سخنرانی امنیت استارتاپ‌ها در سالن فرصت‌های نمایشگاه اتوکام ۲۰۱۸ توسط مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان ارایه گردید. سالن فرصت‌ها در نمایشگاه اتوکام با حضور پرشور استارتاپ‌های شهر اصفهان حال و هوای ویژه‌ایی داشت.

    ۱۵/۱۱/۲۰۱۸
  • کارگاه سه روزه امنیت شبکه

    کارگاه سه روزه امنیت شبکه برای مدیران فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی سراسر کشور با همکاری مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان و موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

    ۱۳/۱۱/۲۰۱۸
  • جشن تولد یکسالگی رادیو آپا

    جشن تولد یکسالگی رادیو آپا با حضور تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکاران این برنامه در مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید. در این جلسه برنامه های این مجموعه پادکست در سال پیش رو مورد بررسی قرار گرفت. رادیو آپا مجموعه پادکست‌های امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با مرور جدیدترن اخبار امنیت سایبری به تحلیل مهمترین حوادث و تهدیدات سایبری می‌پردازد. در هر برنامه از این مجموعه توصیه‌های آموزشی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات ارایه می گردد.

     

     

    ۳۱/۱۰/۲۰۱۸
  • همایش هک قانونمند

    همایش هک قانومند با حضور بیش از ۷۰ نفر از علاقه‌مندان به امنیت فناوری اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید.

     

    ۲۵/۱۰/۲۰۱۸
  • به دنبال ضعف‌های امنیتی در پایتون

    امروزه امنیت نرم‌افزار یک نگرانی مهم برای سازمان‌ها تلقی می‌شود، اما توجه به اشکالات امنیتی موجود در برنامه‌های خاص نسبتا کم می‌باشد. امروزه ابزار‌های بسیاری برای تست امنیت نرم‌افزار‌ها وجود دارند؛ ولی اکثر این ابزار‌ها برای کشف آسیب‌پذیری‌های موجود در کد برنامه کارآمد نیستند. هرچند که این برنامه‌ها نمی‌توانند جایگزین یک تحلیل‌گر متخصص کدنویسی امن شوند، اما می‌توانند دستیار مناسبی برای توسعه‌دهندگان باشند.

    ۲۵/۰۷/۲۰۱۸
  • آسیب‌پذیری NTFS و صفحه‌ی آبی مرگ!

    خلاصه: محققان Bitdefender یک ایمیج سیستم‌فایل NTFS توسعه داده‌اند که می‌تواند صفحه‌ی آبی مرگ را در سیستم‌های ویندوز ۷ و ۱۰ ایجاد کند. برای این آسیب پذیری یک کد اثبات مفهومی برای آن بر روی گیت‌هاب منتشر شده است. گفته می‌شود که برخی از ابزارهای امنیتی مانند ویندوز دیفندر USBها را اسکن کرده و این آسیب‌پذیری را ایجاد می‌کنند. 

    ۲۹/۰۴/۲۰۱۸

صفحه‌ها