info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

Face ID امن آیفون X فریب می‌خورد!

خلاصه: با وجود اذعان مدیران ارشد اپل در مورد امنیت سیستم شناسایی صورت آیفون X اما تقریباً یک هفته پس از رونمایی از آیفون X محققان توانستند با استفاده از یک ماسک که کمتر از ۱۵۰ دلار ارزش داشت، این سیستم را دور بزنند و قفل آیفون را باز کنند. به گفته‌ی محققان این کار آسانتر از آن بود که فکر می‌کردند ... 

درست یک هفته بعد از اینکه اپل iPhone X را در ۳ نوامبر منتشر کرد یک تیم از هکرها توانستند تکنولوژی شناسایی صورت Face ID اپل را با استفاده از یک ماسک که کمتر از ۱۵۰ دلار ارزش دارد، هک کنند.

با توجه به این رخداد می‌توان نتیجه گرفت که Face ID فوق‌العاده امن آیفون X به همان اندازه که این کمپانی در طول راه ‌اندازی آن در سپتامبر این ماه ادعا می‌کرد امن نیست. مدیر ارشد اپل در مورد سیستم شناسایی صورت در جریان راه ‌اندازی آن می‌گفت: تیم مهندسی اپل حتی با سازندگان حرفه‌ای ماسک و هنرمندان آرایش هالیوود برای محافظت در برابر  تلاش‌ها برای دور زدن Face ID  همکاری می‌کند.

به هرحال خبر بد این است که محققان از یک  شرکت امنیت سایبری ویتنامی به نام Bkav  توانستند با استفاده از یک ماسک، قفل آیفون X را بشکنند.

محققان از طریق ترکیب ماسک پرینت‌ شده‌ سه بعدی، آرایش و تصاویر دو بعدی با مقداری پردازش ویژه بر روی گونه و اطراف صورت و بینی ساخته شده از سیلیکون، صورت صاحب آیفون را بازسازی کردند.

محققان همچنین یک ویدیو برای اثبات کار خود ساختند که نشان می‌دهد آیفون X  فقط با یک بار تلاش با استفاده از ماسک مخصوص ساخته ‌شده، باز شده است.

افراد زیادی در جهان انواع مختلفی از ماسک را امتحان کردند، اما همه شکست خوردند. اما محققان با فهمیدن اینکه هوش مصنوعی Face ID چگونه کار می‌کند، توانستند آن را دور بزنند.

شما می‌توانید این را با آیفون X خود امتحان کنید؛ تلفن همراه شما را حتی وقتی که نیمی از صورت خود را می‌پوشانید تشخیص می‌دهد. این به این معنی است که مکانیزم شناسایی به اندازه‌ای که فکر می‌کنید سخت‌گیر نیست. به نظر می‌رسد که اپل بیش از حد به هوش ‌مصنوعی Face ID متکی است. طبق گفته‌ی محققان دور زدن این مکانیزم از آنچه فکر می‌کردند نیز ساده‌تر بوده است.

ساختن این ماسک حدود ۱۵۰ دلار هزینه داشته و  لازم به ‌ذکر است که ساختن یک ماسک برای باز کردن قفل آیفون یک پروسه‌ی زمانبر است.

 به‌ هر حال اگر شما حریم خصوصی و امنیت را به راحتی ترجیح می‌دهید، ما شدیداً توصیه می‌کنیم که از یک کد عبور به ‌جای اثر انگشت یا Face ID،  برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده کنید.