info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

TSMC در چنگ بدافزار!

خلاصه: نوعی بدافزار چندین شرکت تولید نیمه هادی تایوانی را آلوده کرد! این شرکت‌ها از تولیدکنندگان محصولات اپل هستند. این مورد یکی از شدیدترین اختلالاتی است که این شرکت با آن مواجه شده است. گفته می‌شود برخی از قسمت‌های آسیب‌دیده قابل راه‌اندازی مجدد تا قبل از یکشنبه نخواهند بود.

نوعی بدافزار چندین شرکت تولید نیمه هادی تایوانی را آلوده کرد! این شرکت‌ها از تولیدکنندگان محصولات اپل هستند.

TSMC یکی از بزرگترین شرکتهای تولید تراشه برای غول‌های تکنولوژی از جمله اپل و Qualcomm Inc است.

به گفته Bloomberg، این مورد یکی از شدیدترین اختلالاتی است که این شرکت با آن مواجه شده است. گفته می‌شود برخی از قسمت‌های آسیب‌دیده قابل راه‌اندازی مجدد تا قبل از یکشنبه نخواهند بود.

به‌گفته‌ی این کمپانی، تعدادی از ابزارهای ساخت آن آلوده شده اند و با اینکه تولید از سر گرفته شده تعدادی از کارخانه ها تا قبل از یکشنبه قابل راه اندازی نخواهند بود و ویروس توسط هکرها معرفی نشده است.

این اولین باری است که یک تروجان این شرکت را به صورت جدی تحت تاثیر قرار داده. گزارش ها میزان خرابی و آلودگی دستگاه‌ها را در کارخانه‌های مختلف، متفاوت اعلام کردند.

تأثیر اقتصادی این نوع حوادث می تواند بسیار شدید باشد، تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد تلفات ناشی از حمله به شرکت تایوانی اعلام نشده است و در حال حاضر امکان اظهار نظر در مورد تاثیرات بالقوه‌ی این  ویروس بر روی دستگاه های شرکت اپل وجود ندارد.

بلومبرگ اذعان داشت: این حادثه چندین هفته پس از آن اتفاق افتاد که شرکت  TSMC سرمایه‌گذاران را با چشم انداز تقاضای گوشی های هوشمند در نیمه دوم سال، خوشحال کرد!