info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

نشت اطلاعات ۲ میلیون نفر از کاربران T-Mobile

خلاصه: شرکت مخابراتی T-Mobile تایید کرده است که نقض امنیتی در سرورهایش ممکن است باعث نشت ۲ میلیون از اطلاعات شخصی کاربران این شرکت شده باشد. این اطلاعات شامل نام مشتری، کد پستی، شماره تلفن، آدرس ایمیل، شماره حساب و ...می­باشد. هیچ اطلاعات مالی مانند شماره کارت اعتباری، شماره های امنیت اجتماعی یا گذرواژه‌ها در این نقض امنیتی به خطر نیافتاده است. این شرکت اعلام کرده است از طریق پیام کوتاه،ایمیل و یا تماس تلفنی کاربران آسیب دیده را در جریان قرار می­دهد.

 

شرکت مخابراتی T-Mobile تایید کرده که نقض امنیتی در سرورهایش ممکن است باعث نشت ۲ میلیون از اطلاعات شخصی کاربران T-Mobile شده باشد. این اطلاعات شامل نام مشتری، کد پستی، شماره تلفن، آدرس ایمیل، شماره حساب و نوع حساب (پیش پرداخت و یا پس از پرداخت) می­باشد. البته خبر خوب این است که هیچ اطلاعات مالی مانند شماره کارت اعتباری، شماره‌های امنیت اجتماعی یا گذرواژه‌ها در این نقض امنیتی به خطر نیافتاده است.

این شرکت در روز دوشنبه ۲۰ آگوست، درباره ضبط غیر‌مجاز برخی از اطلاعات گزارش داده است که توسط تیم امنیتی شناسایی و متوقف شده است. اگرچه این شرکت بیان ننموده است که چگونه هکرها توانستند به سرورهایشان دسترسی پیدا کنند و چه تعدادی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده­اند، اما سخنگوی T-Mobile گفته است که این نقض امنیتی کمتر از ۳ درصد از ۷۷ میلیون کاربرانش را تحت تاثیر قرار داده است.

وی همچنین گفته است که هکرها یک گروه ناشناس بین المللی بوده‌اند که موفق به دسترسی به سرورهای T-Mobile از طریق API شدند که حاوی اطلاعات مالی و یا سایر اطلاعات بسیار حساس نبوده است. کارشناسان امنیتی این حمله را خیلی سریع تشخیص داده و متوقف نموده‌اند.

همچنین این شرکت اعلام کرد که این نقض حریم شخصی را به مراجع قانونی گزارش نموده و به طور مستقیم از طریق پیام کوتاه، ایمیل و یا تماس تلفنی به کاربران متاثر از این حمله خبر می‌دهد.

این غول مخابراتی ایالات متحده به کاربران آسیب‌دیده توصیه می‌کند تا از طریق شماره ۶۱۱ برای دریافت اطلاعات مربوط به نقض، با سرویس مشتری خود تماس بگیرند.

حادثه T-Mobile آخرین نقص اطلاعاتی با شمار داده‌های بالا را نشان می‌دهد و خود را به لیستی که در آن شرکت Carphone با ۱۰ میلیون مشتری تحت تاثیر قرار گرفته و Ticketmaster با ده‌ها هزار مشتری متاثر اضافه نموده است.