info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

رقابت سایبری بر سر واکسن کرونا

خلاصه: دستیابی به واکسن کرونا یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های هر کشوری در این دوران می‌تواند باشد. علاوه بر تلاش‌های محققان در این زمینه، هکرها و بخصوص هکرهای دولتی هم برای به دست آوردن اطلاعات تیم‌های تحقیقاتی فعالیت زیادی می‌کنند!

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه دادخواستی را علیه دو هکر چینی صادر کرد که در آن هکرهای چینی را به سرقت اسرار تجاری شرکت‌های مختلف در سراسر جهان به ارزش میلیون‌ها دلار کرده است.

 این اتهامات بخشی از یک کیفرخواست ۱۱ ساله است که ادعا می‌شود این دو نفر یک کمپین جهانی هک را راه اندازی کرده‌اند که بیش از ۱۰ سال ادامه داشته‌است.

گفته می شود یکی از هکرها، لی شیائوو، حداقل ۴ شرکت مستقر در ایالات متحده را که به طور عمومی در پروژه‌های ویروس کرونا کار می‌کردند، شناسایی الکترونیکی انجام داده است.

براساس کیفرخواست در اواخر ژانویه، لی به دلیل آسیب‌پذیری در شبکه‌های شرکت‌های بیوتکنولوژی مریلند و ماساچوست که مشغول تحقیق در مورد واکسن های ویروس کرونا بودند‌، اسکن کرد. ماه بعد، او یک شرکت کالیفرنیایی را هدف گرفت که به تازگی اعلام کرده بود در حال تحقیق در مورد داروهای ضد ویروسی برای درمان کرونا است. در ماه مه، لی در یک شرکت تشخیصی کالیفرنیا که در حال تولید کیت های تست کرونا بود، هدف گرفت.

نهاد قضایی آمریکا همچنین ادعا کرد که این هکرها اطلاعاتی را سرقت کرده‌اند که می‌دانسته‌اند دولت چین به دنبال دسترسی به آن‌ها است.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا هکرها تاکنون اسرار تجاری، فناوری‌ها، داده‌هاو اطلاعات شخصی را از سیستم‌های رایانه‌ای کسب‌وکارها، افراد و آژانس‌ها در سرتاسر جهان به سرقت برده اند.

 واشنگتن در ماه‌های اخیر همزمان با جنگ تجاری با پکن، بارها چین را متهم به سرقت اسرار تجاری شرکت‌های آمریکایی کرده است.

 پیشتر نیز اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و وزارت امنیت داخلی آمریکا مدعی شدند که هکرهای مرتبط با چین اقدام به شناسایی و سرقت اطلاعات ارزشمند مربوط به واکسن، معالجات و آزمایش‌های کرونا از شبکه‌ها و افراد دخیل در تحقیقات پیرامون این ویروس کرده‌اند.

 رسانه‌های آمریکایی باور دارند تلاش برای هک کردن اطلاعات مربوط به بیماری کرونا، واکسن و آزمایش‌های پیرامون آن اصلا تعجب‌آور نیست!