info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

همایش افتتاحیه ششمین جشنواره ملی اَفتا

همایش افتتاحیه ششمین جشنواره ملی اَفتا با حمایت معاونت افتا سازمان فناوری اطلاعات و مرکز ماهر، چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۹۷ با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از کارشناسان، متخصصین، اساتید و فعالین زیست بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان و نیز جمع کثیری از علاقه‌مندان و دانشجویان در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید. در این همایش معاون توسعه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان دکتر سیدمحمد دخیل علیان و نیز مدیرفناوری اطلاعات استانداری جناب آقای مهندس علوی نیز حاضر بوند.

در بخش نخست، دبیر جشنواره‌ ملی اَفتا، دکتر علی فانیان، به ارائه‌ی سخنرانی با موضوع نقش جشنواره ملی افتا  در زمینه‌  ترویج امنیت سایبری  و فراهم سازی بستری برای نوآوری و کارآفرینی در این حوزه پرداخت. وی در این سخنرانی ضمن مرور بر روی ۱۰ استارت آپ موفق دنیا در سالهای اخیر، فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری خواند. مدیر مرکز تخصصی آپا در ادامه به تبین  نقش دانشجویان و  کارآفرینان در رشد و توسعه امنیت سایبری پرداخت و آنها را به حضور پرشور در این قبیل جشنواره‌ها ترغیب کرد.

در ادامه، مهندس امیر علی‌پور سرپرست تیم مسابقات فتح‌پرچم جشنواربه ایراد سخنرانی با موضوع هکرها و مسابقات فتح‌پرچم پرداخت. وی در این ارایه به معرفی انواع هکرها و تشریح بخش‌های مختلف مسابقه ملی فتح پرچم پرداخت که با استقبال گرم حاضرین در سالن روبرو شد.  مسابقات ملی فتح‌پرچم امسال در بهمن‌ماه، به‌صورت برخط برگزار خواهد شد.

در این همایش اعضای اصلی باشگاه فن‌آفرینی آپاچی، به معرفی این باشگاه و عضوگیری پرداختند. این باشگاه از سال ۹۳ توسط مرکز تخصصی آپا در جهت کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای جوان در حوزه‌ی امنیت فضای تبادل اطلاعات ایجاد شده است.

 

 

در بخش بعدی پنل گفتگو با حضور سه تن از بنیان‌گذاران شرکت‌ها و استارتاپ‌های موفق برگزار گردید. دکتر محمدحسن صمدانی هم‌بنیان‌گذار شرکت مروارید پیام‌پرداز، مهندس داوود دهقان هم‌بنیان‌گذار ایونت‌سنتر و اصفهان‌پلاس و مهندس محسن کثیری هم‌بنیان‌گذار استارتاپ باکس، به گفتگو و بیان تجربیات خود از راه‌اندازی شرکت و عملی‌سازی ایده‌ی خود پرداختند.

 

در این بخش با پخش کلیپ داستان شرکت‌ها به مرور داستان موفقیت ها و شکست های دو شرکت رهنما و آی کن که در دو دوره گذشته در جشنواره ملی افتا ارایه شده بود پرداخته شد و در سخنرانی پایانی مهندس محمدحسین بدر، مدیر نوآوری شرکت پیام‌پرداز به بیان داستان شکست ها و موفقیت های این شرکت موفق امنیت فناوری اطلاعات پرداخت. این سخنرانی با استقبال مخاطبین همراه بود.

در نهایت دکتر قیصری مدیر نوآوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی اصفهان به معرفی رویداد کار و کسب نوافتا پرداخت. این رویداد قرار است با همکاری مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع بلاک چین و رمزارزها در هفته سوم آذر برگزار گردد.

این همایش در حقیقت آغاز مجموعه رویدادهای ششمین جشنواره‌ی ملی اَفتا بود. این جشنواره در پاییز و زمستان ۹۷ در قالب مسابقه ملی فتح پرچم، چالش‌های اَفتا، کارگاه‌های اَفتا و رویداد کاروکسب نواَفتا در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌گردد.