info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

تشخیص مظنون از میان جمعیت ۶۰.۰۰۰ نفره در چین

خلاصه: پلیس چین توانسته با استفاده از شبکه بزرگ دوربین‌های نظارتی خود و با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری تشخیص چهره، به سرعت و دقت بالایی در شناخت مجرمان برسد. در یکی از وقایع اخیر در این حوزه، یک متهم در یک جمعیت شصت هزار نفری یک کنسرت تشخیص داده شده و دستگیر شد.

پلیس چین در جنوب غربی این کشور، با استفاده از فناوری تشخیص چهره، توانست یک متهم را بین جمعیت ۶۰.۰۰۰ نفری که در کنسرت شرکت کرده بودند تشخیص داده و آن را بازداشت نماید. متهم بین هزاران نفری که در یک کنسرت شرکت کرده بودند تشخیص داده شده و دستگیر شد. برای این شناسایی الگوریتم‌های تشخیص چهره به صورت ناباورانه‌ای دقیق عمل کردند و با استفاده از دوربین‌هایی که در محل کنسرت وجود داشت، متهم را که به خاطر جرم‌های اقتصادی تحت پیگیری بود شناسایی نمودند.

بر اساس گفته پلیس چین، متهم زمانی که دستگیر شد، از اینکه در میان چنین جمعیت انبوهی شناسایی شده است، بهت زده بود. دوربین‌های قسمت بلیط فروشی کنسرت متهم را که مشخصات آن در سیستم آنلاین متهمین این کشور موجود بوده را تشخیص داده و در زمان کوتاهی به پلیس خبر دادند.

البته این اولین باری نیست که فناوری تشخیص چهره به کمک پلیس چین می‌آید و در سال گذشته پلیس چین توانسته بود ۲۵ مظنون را در یک فستیوال بین‌المللی با کمک فناوری تشخیص چهره و دوربین‌های نظارتی خود شناسایی و دستگیر نماید.

چین تاکنون ۱۷۰ میلیون دوربین نظارتی را نصب نموده و در نظر دارد ۴۰۰ میلیون دوربین جدید نیز به این شبکه گسترده اضافه نماید. بسیاری از این دوربین‌ها مجهز به فناوری‌های هوش مصنوعی و تشخیص چهره هستند.