info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

همه ایمیل‌های یاهو هک شده‌بودند! یاهو رکورد خود را از ۱ به ۳ میلیارد ایمیل هک شده افزایش داد!

خلاصه: سال گذشته یاهو با خبرهای هک ایمیل‌های خود خبرساز شد و در دو خبر جداگانه اعلام نمود ۵۰۰ میلیون ایمیل در سال ۲۰۱۴ و ۱ میلیارد ایمیل در سال ۲۰۱۳ هک شده‌اند. این رسوایی‌ها منجر به تغییر مدیریت بخش تجارت اینترنتی یاهو شد. اکنون پس از یک سال وریزون که تجارت اینترنتی یاهو را خریداری نموده اعلام کرد که در سال ۲۰۱۳ همه ایمیل‌های یاهو هک شده و آمار آن ۳ میلیارد ایمیل است. بدین ترتیب رکورد بزرگ‌ترین هک اطلاعات کاربران که متعلق به خود یاهو بود از یک میلیارد به سه میلیارد رسید!

 

رکورد بزرگ‌ترین هک شناخته شده اطلاعات کاربران تاکنون سه برابر شد!!!

شرکت اینترنتی یاهو که اکنون وریزون آن را خریداری نموده است اعلام نموده که در نشت اطلاعاتی که در آگوست ۲۰۱۳ اتفاق افتاده و در ماه دسامبر سال گذشته فاش شد، یک میلیارد کاربر را تحت تاثیر قرار نداده و همه کاربرانی که در آن زمان دارای حساب کاربری یاهو بوده‌اند تحت تاثیر این نشت اطلاعات قرارگرفته‌اند. پس در واقع تعداد کاربرانی که اطلاعات آن‌ها به سرقت رفته ۳ میلیارد نفر بوده است.

 یاهو قبلا در سال ۲۰۱۶ اعلام نموده بود که در سال ۲۰۱۳ اطلاعات یک میلیارد کاربر که شامل نام کاربران، ایمیل آن‌ها، شماره‌های تلفن، تاریخ‌های تولد، کلمات عبور هش شده با الگوریتم MD5 و در برخی موارد سوال‌ها و جواب‌های امنیتی کاربران به صورت رمز شده یا رمز نشده به سرقت رفته‌اند. البته یاهو اعلام نمود که اطلاعات بانکی و کارت‌های اعتباری مرتبط با حساب‌های یاهو در امان مانده‌اند.

با این حال اعلامیه جدید یاهو که فاش کرده همه حساب‌های کاربری در آن زمان تحت تاثیر سرقت اطلاعات قرار گرفته‌اند، این معنی را می‌دهد که اگر حساب کاربری در یاهو قبل از سال ۲۰۱۳ داشته‌اید اطلاعات شما هم به دست هکرها افتاده است.

بنابراین اگر کلمه عبور خود و سوالات امنیتی خود را از سال ۲۰۱۳ تغییر نداده‌اید حتما این کار را در اولین فرصت انجام دهید و همچنین احراز هویت دوعاملی را فعال نمایید. اگر از کلمه عبور حساب کاربری یاهو برای حساب‌های کاربری خود استفاده می‌نمایید، آن‌ها را نیز به سرعت تغییر دهید.

مساله امنیت پایین ایمیل‌های یاهو بخصوص پس از سریال رسوایی‌های این شرکت شاید شما را به استفاده از سرویس‌های ایمیلی دیگر ترغیب کرده و یا مدت‌ها است که از حساب کاربری یاهوی خود استفاده ننموده‌اید. اما این مساله را مورد توجه قرار دهید که ایمیلی به نام و مشخصات شما وجود دارد که اطلاعات شما را در اختیار هکرها قرار داده است. حذف حساب کاربری یاهو هم فکر خوبی نیست؛ زیرا یاهو هر ماه حساب‌های حذف شده را بازیابی می‌کند و در این صورت ممکن است حساب شما به دست هکرها بیافتد. اگر از حساب کاربری یاهوی خود استفاده نمی‌کنید یک بار به آن مراجعه کرده، کلمه عبور آن را تغییر دهید و احراز هویت دو عاملی آن را فعال کنید. با این کار جلوی سو استفاده از آن را می‌گیرید.