info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

دزدی ۵۰ میلیون دلاری NiceHash هک شد!

خلاصه: قطعاً افزایش ۲۰ درصدی ارزش بیت‌کوین در هفته‌ی گذشته و عبور قیمت بیت‌کوین در کمتر از ۲۴ ساعت از ۱۵۰۰۰ دلار، می‌تواند دلیل خوبی برای این باشد که هکرها تمام تلاش خود را برای دزدیدن ارز رمزنگاری صرف کنند. NiceHash که یک پلتفرم استخراج بیت‌کوین می‌باشد هک شده ونتیجه‌ی این حادثه‌ی امنیتی سرقت بیش از ۴۷۰۰ بیت‌کوین بوده است.

بیت‌کوین هر رکوردی را می‌شکند، پس از جهش ۲۰ درصدی هفته‌ی گذشته، قیمت بیت‌کوین در کمتر ۲۴ ساعت از ۱۵۰۰۰ دلار عبور کرد و چه دلیلی می‌تواند بهتر از این باشد برای هکرها تا تمام تلاش خود را برای دزدیدن ارز رمزنگاری صرف کنند.

NiceHash بزرگترین پلتفرم استخراج بیت‌کوین، هک شده است و این منجر به سرقت بیش از ۴۷۰۰ بیت‌کوین به ارزش بیش از ۵۷ میلیون دلار (در زمان سرقت) شده‌است. اما این موضوع که BTC سرقت شده اکنون بیش از ۷۰ میلیون دلار ارزش دارد قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد. (در کمتر از ۲۴ ساعت)

NiceHash یک پلتفرم crypto-mining مبتنی بر ابر است که افراد را از سرتاسر جهان متصل می‌کند تا قدرت محاسباتی خود را برای ایجاد سکه‌های جدید به‌یکدیگر اجاره دهند.

در روز چهارشنبه چندین کاربر NiceHash گزارش کردند که کیف پول BTC آن‌ها خالی شده بود، که بعداً توسط NiceHash پس از اینکه سرویس آن‌ها طبق ادعایشان  به‌ خاطر تعمیرات از دسترس خارج شد، تأیید شد.

در زمان ارائه‌ی این گزارش، سرویس NiceHash هنوز با یک پست در وب‌سایت خود که تأیید می‌کند که «یک نقض امنیتی وب‌سایت NiceHash را درگیر کرده است» آفلاین بود و هکرها محتوای کیف‌پول بیت‌کوین NiceHash را دزدیدند.

این کمپانی جزئیات دیگری درباره‌ی این حادثه‌ی امنیتی بیان نکرده، اما اعلام نموده که NiceHash عملیات خود را برای ۲۴ ساعت متوقف نموده است. همچنین در حالی که NiceHash تعداد بیت‌کوین‌های دزدیده‌شده از کیف پول مجازی را تأیید نکرده، برخی از مشتریان یک آدرس کیف پول را منتشر کردند که به حدود ۴۷۳۶ BTC اشاره می‌کند، که درنهایت از کیف‌ پول کمپانی حذف شده است.

NiceHash تحقیقی را در مورد این اتفاق شروع کرده است و این حادثه را به مقامات مرتبط و مجری قانون گزارش کرده و به‌صورت فوری با آن‌ها همکاری می‌کند.

این شرکت همچنین به مشتریان خود اطمینان داد که «به بازگرداندن سرویس NiceHash در اولین فرصت و با بالاترین اقدام‌ها امنیتی متعهد است.» اما هنوز واضح نیست که این شرکت اگر قادر به جبران خسارت کامل نباشد، چگونه می‌تواند همه‌ چیز را حل کند.

 پس از این حادثه‌ی امنیتی، NiceHash به مشتریان خود توصیه کرده که رمز عبور خود را تغییر دهند.

البته این تنها اتفاق در این زمینه نیست و NiceHash جدیدترین شرکت Cryptocurrency است که در ماه‌های اخیر چنین حادثه‌ای را متحمل شده است. یک هک مهم دیگر در ماه گذشته به ‌علت نقص در کیف پول Parity به ‌وجود آمد. این در حالی است که حدود ۳۲ میلیون دلار در اتریوم توسط هکرها در جولای دزدیده شد.