info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

کالی را روی ویندوز خود داشته باشید!

خلاصه: یک خبر خوب برای متخصصین امنیت و هکر‌ها! توزیع لینوکس کالی که به دلیل داشتن ابزار‌های مختلف هک و تست نفوذ، توزیعی محبوب برای هکر‌ها و متخصصین امنیت است روی فروشگاه برنامه‌های کاربردی ویندوز منتشر شد و اکنون کاربران می‌توانند بدون نیاز به مجازی سازی و یا بوت دوگانه، از این سیستم‌عامل استفاده نمایند. 

 

کمتر کسی از علاقه‌مندان و متخصصین حوزه امنیت و تست نفوذ وجود دارد که توزیع لینوکس محبوب کالی را نشناسد. کالی توزیعی بر پایه دبیان است که به دلیل داشتن ابزار‌های مختلف هک، تست نفوذ و جرم شناسی سایبری، توزیعی قدرت‌مند برای هکر‌ها و متخصصین امنیت است.

اما اکنون کاربران می‌توانند کالی را روی ویندوز خود دانلود و نصب نمایند! شاید این مساله قدری عجیب باشد ولی حقیقت دارد. تقریبا دو سال پیش بود که مایکروسافت در فروشگاه برنامه خود توزیع اوبونتو لینوکس را در فروشگاه برنامه‌های خود عرضه نمود و اکنون پس از چند توزیع محبوب نوبت به توزیع کالی رسیده است.

کاربران برای نصب کالی روی ویندوز خود ابتدا باید امکان Windows Subsystem for Linux ‪(WSL)‬ را روی ویندوز خود فعال نمایند. این قابلیت امکان اجرای برنامه‌های لینوکس را روی ویندوز می‌دهد.

البته ممکن است آنتی ویروس یا برنامه‌های امنیتی دیگر سیستم در موقع استفاده از ابزار‌های کالی هشدار‌هایی دهند و یا کار کاربران را دچار اختلال کنند ولی می‌توان با آن‌ها مدارا نمود و از کالی روی ویندوز لذت برد!