info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

همایش باج افزارها

سه شنبه سوم اسفند ۹۵ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ همایش باج افزارها از مجموعه رویدادهای چهارمین جشنواره ملی افتا در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید.

به منظور آشنایی با راهکارهای پیشگیری و مقابله با  باج افزارها که یکی از شایع ترین مخاطرات سایبری دو سال اخیر برای کاربران عادی و سازمانی بوده است، همایش باج افزارها با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و اداره کل پدافند غیرعامل استان اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید. در این همایش مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات کشور حضور داشتند.

به منظور آماده سازی و پیشگیری از آسیب های ناشی از باج افزارها از یک هفته قبل از همایش مانور پیشگیری در سطح سازمان های استان برگزار گردید و هر یک از سازمان ها اقدام به پشتیبان گیری از اطلاعات حساس سازمان متبوع خود نمودند. در نهایت این مانور با برگزاری همایش باج افزارها به پایان رسید.

در این همایش دکتر علی فانیان، قائم مقام مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع باج افزارها و تهدیدات پیش رو نیز  مهندس مسعود مهرابی(آپا دانشگاه صنعتی اصفهان) با عنوان راهکارهای مقابله با باج افزارها به ایراد سخنرانی پرداختند.

در بخش پایانی مهندس سجاد نفیسی، معاون فنی شرکت امن پرداز به معرفی پادویش راهکار بومی مقابله با باج افزارها پرداخت. همایش در نهایت با بازدید شرکت کنندگان از نمایشگاه ترویجی افتا به پایان رسید.